29.05.2020
Home staging – co to znaczy i kiedy warto z niego skorzystać?
Gdy sprzedajemy lub wynajmujemy dom czy mieszkanie, powinniśmy przywiązać szczególną wagę do zbudowania dobrego pierwszego wrażenia. Wystarczy kilka sekund, żeby potencjalny klient zapragnął danej przestrzeni – warto więc postarać się, aby te parę chwil przemawiało na naszą korzyść. Co ciekawe, nie trzeba wcale projektować ani aranżować na nowo całego miejsca, wystarczy umiejętny home staging. Warszawa, Kraków, a nawet inne, mniejsze miasta – wszędzie, gdzie rynek nieruchomości działa w miarę prężnie, coraz więcej mówi się o nim mówi. Jednak, co dokładnie kryje się pod tym pojęciem?
Co to jest home staging?
Najprościej ujmując, jest to profesjonalne przygotowanie domu lub mieszkania pod wynajem albo sprzedaż. Podnoszenie standardu wnętrz i podnoszenie ich atrakcyjności z punktu widzenia klienta ma spowodować przyspieszenie procesu szukania nabywcy bądź najemcy.
O czym warto wspomnieć- nie polega to na tuszowaniu mankamentów, braków czy usterek, ale na ich sprytnym eliminowaniu. Rolą home stagera jest zaaranżowanie przestrzeni na tyle zmyślnie, aby podkreślić zalety wnętrza i wykorzystać cały potencjał, jaki drzemie w nieruchomości.
Co różni home staging od projektowania wnętrz i aranżacji?
Celem home stagingu jest zwiększenie wartości danej przestrzeni – nieruchomość jest przeznaczona dla potencjalnego klienta, więc chodzi o dokonanie tego stosunkowo niskim kosztem, a przynajmniej dużo niższym niż wymaga tego projektowanie wnętrz.
Projektowanie ma być spersonalizowane, długotrwałe i szczegółowe – powinno obejmować gruntowną przemianę całego domu czy mieszkania. Meble, kolorystyka pomieszczeń, odpowiednie dodatki – wszystko to należy dobierać z myślą o zdefiniowanej grupie docelowej, spełniając wolę konkretnego inwestora. Tak samo powinny zresztą przebiegać aranżacja wnętrz i ich dekorowanie (są to procesy mniej inwazyjne i tańsze od projektowania, ale wciąż mocno spersonalizowane).
Home staging jest najbardziej budżetowym i najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem – nie ma tutaj konkretnej grupy docelowej, nieruchomość ma się obiektywnie podobać. Coraz częściej możemy znaleźć taką usługę w ofertach architektów czy projektantów.